vrijdag 3 juni 2011

Nu zit ik in een cybercafé en kan ik nog geen foto´s uploaden. Zoek straks wel een ander café. Vandaag de etappe naar Finestere. Volgens mijn boekje 30 km, in werkelijkheid 34,5. Een toch wel vermoeiende tocht. Het weer is zalig. Zon en wind in de bergen, zon en hoge temperaturen hier in Finestere. Heb toch 6.30u over de etappe gedaan. Er waren zeer zware stukken bij. Na bijna 3u wandelen zag ik de oceaan voor mij in de verte. Daar moest ik naartoe, maar het was nog ver. Een zeer vermoeiende afdaling naar zeeniveau en daarna terug naar boven de berg op en tenslotte afdalen tot hier in Finestere. Dan enkele kilometers langs de kust en het strand onder een bloedhete zon en praktisch geen wind tot aan de albergue, die juist opende en moest ik dus niet lang wachten. De douche, de was en de plas en weer op weg voor de laatste 3km. van de Camino. De vuurtoren, het absolute nulpunt. Wat een fantastisch zicht heb ik vanop die plaats. Het is echt geweldig. daar ben ik dan even gaan zitten en gewoon voor mij uit staren naar de oceaan. Gewoon alles eens terug overschouwen zoals een film. Daar dan een goeie pint gedronken op mijn prestatie en dan 3km. terug naar het dorp aan de zee. dat ga ik nu verder verkennen en morgen naar Muxia, mijn laatste stapdag. Groetjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten